tisdag 1 april 2008

Vår lille prins!!


....jo, det e sant! vi har blivit med hund. En liten cairnterrierhane föddes i går 1 april ( hihi ). Han vägde 220 gr. Lille prinsen. Vi har länge talat om att vi vill ha en hund igen, vi har en sedan tidigare som vi skaffade när barnen var små. Den bor numera hos min mamma o hennes man för vi hade tyvärr inte tiden när barnen var små. Nu kändes det väldigt fel att ta hem honom igen, han har det så gott där han är ju. Så vi bestämde oss för att köpa en valp. Vår tidigare hund var 4 år när han kom till oss så vi har aldrig haft valp tidigare.
Detta är barnens hund (självklart med mycket hjälp o stöd från oss) dom skall träna agility och vi hoppas att dom skall få ett roligt intresse tillsammans med hunden. Vi har ingen bild på honom ännu men det kommer, håll tillgodo med en annan bild på en cairnterriervalp som jag tror är ganska lik vår till färgen. Har ni bra namnförslag så är det jättevälkommet. Kram från en glad o lycklig blivande hundägare. KRAM

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men jösses i min lilla låda, vad är det för bedårande sött. Oh, vill krama.
Satt o funderade på i morse om du hade skaffat ny blogg eller inte, usch, det var otäck telepati. Jag är ju lite "spooky" av mig.
Hoppas allt är bra!
Kramisar Susanne

Camilla sa...

snutte så söt...va kul....han kan väl heta Svante den lille busen...hi hi

då kommer han lagom till sommaren nu då????

kram Camilla

Karma sa...

Ja, han kommer lagom till flickornas sommarlov! längtar

Anonym sa...

Nämen du en sån godbit!
Hoppas vi ses en annan gång.....

Sanna F sa...

Vilken liten sötnos!!!!

Petraso sa...

Svante tyckte jag lät söt!!!!

Åh va happy kommer bli glad...en pojkvän ;)


Grattis!!!!

Anonym sa...

NÄmen guuuuu vilken söt liten krabat ni skaffat!! ÅÅÅÅH!!
Namn är svårt..*hum?*
Roligt å se dej i bloggvärlden igen vännen!
Ska ta å fixa om min länklista så folk hamnar rätt =)
Stor kram Petra