onsdag 7 maj 2008

Spikmatta


Nu ligger jag på spikmattan! haha, fick ett tips av min svägerska om denna matta som finns på http://www.shaktimattan.se/ . Hon tyckte att den var så bra. Jag har ju ofta problem med spänningar, pga av stress tyvärr. Är ju en sån person som skall vara så j-vla effektiv jämt och då blir det tyvärr så att jag ofta är spänd och stel och får ont i huvet mm. Jag slog till på denna och i går placerade jag mig på spikarna, jädras vad ont det gjorde!! men jag stod ut för svägerskan hade ju sagt att det går snabbt över och det gjorde det, det infann sig en värmande känsla och det var jätteavslappnande och skönt. Så nu tänker jag tillbringa 20 minuter varje dag på min spikmatta! Här kan ni läsa mer om vad den är bra för om ni vill. Kramis


Beskrivning :De 6000 akupressurpiggarna gör Shakti spikmatta till ett mycket effektivt verktyg för att lösa spänningar och ge djupavslappning. Shakti frisätter stora mängder endorfiner, må-bra och lycko- hormoner som ger kroppen återhämtning och vila. Ditt välbefinnande kommer att öka vid regelbunden användning, både fysiskt och mentalt. Spikmattan ökar blodcirkulationen och syreupptagningen. Används vid: stress, sömnbesvär, spänningar, ryggskott, ischias, migrän, depression, låg energi, träningsvärk mm. Den oranga färgen är glädjens färg och står för lust, kreativitet och andlig medvetenhet. Den gröna färgen ger lugn, harmoni och själslig balans.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej där,
det lät ju onekligen gott. Vore nog något för mig känns det som.
Stor kram o trevlig helg

Camilla sa...

japp, de e en sån jag skall köpa till martin, sicken tur att jag kan visa honom va de e för nåt här på din blogg...hi hi

kram Camilla

Mikaela sa...

En sån skulle jag behöva. Hoppas att det hjälper.

Evelina sa...

Hej,
Just denna spikmatta använder jag med för tillfället, nize!
Jo, zinkkrukorna som jag har är köpta på jula, ett 3-pack i olika storlekar för 39 kr. Billigt är alltid kul!